Friday, January 16, 2009

Jangan setakat 'melihat', ayuh bertindak!

Innalillahi wa inna ilaihi roji'un...

Salam syuhada' buat para syuhada' Palestinian yang telah gugur dalam perjuangan menentang Israel & yahudi laknatullah.. Berbahagialah, kerana khabar gembira menanti antum di sana.. buat pejuang Palestinian yang masih hebat semangat juang menegakkan Islam dan mempertahankan tanah air dan juga tanah umat Islam, teruskanlah berjuang! Moga semangat kalian kan terus meningkat, dan takkan pudar walau hebat mana pun senjata anjing2 itu, Allah dan kami pencinta sedara seIslam dan memperjuangkan hak kemanusiaan kan tetap berada di belakang kalian..

Alhamdulillah, kini mata 'pemerintah2' negara telah terbuka untuk melakukan pelbagai cara dalam menghadapi krisis global ini. Masyarakat awam juga semakin ramai yang terusik dengan masalah umat ini hingga produk2 keluaran negara terkutuk itu kini bukan sahaja diboikot oleh orang2 yang 'faham', tetapi juga masyarakat awam yang mempunyai kesedaran, hati dan perasaan. Beberapa premis KFC & McD kini kian lengang, dan kalau ada pun cuma beberapa orang bukan Muslim saja yang masih sanggup menikmati 'darah rakyat Palestin' itu. Begitu juga dengan produk2 lain yang diboikot, nampak penurunan penggunaannya.

Walaupun begitu masih ada lagi suara2 yang mengatakan, 'Fikirlah dulu sebelum boikot barangan Amerika, ramai bangsa kita yang keje di premis perniagaan seperti KFC & McD, sape yang susah, bangsa kita juga!'..Wah, 'dahsyat'nye komen... Rasanya, awak yang kene fikir dulu, tepuk dada tanya iman, hati dan perasaan kemanusiaan.. Dan ada juga yang hanya menyalahkan bangsa Arab semata2 sebab tidak bersatu.. Dan yang paling teruk lagi menyalahkan Hamas & Fatah, merekalah yang bertanggungjawab atas apa yang berlaku di Gaza kini..tanpa memikirkan langsung bahawa ini adalah tanggungjawab seluruh umat Islam untuk mempertahankannya. Are you Muslim???? Tidakkah kamu pernah membaca 'ayat2 Allah' tentang Baitulmaqdis dan bani Israel???

Tiap minggu kami menjalankan kursus motivasi, dan tiap minggu jugalah kami mengingatkan pelajar2 yang menyertai kursus map dalam satu slot tetap khas tentang apa yang berlaku terhadap umat Islam di Palestin, Iraq, Ambon dan sebagainya hingga mereka mampu menjerit "BANGKIT ISLAM BANGKIT!!" berulangkali sekuat hatinya.. Itu hati remaja dan pemuda yang ada sensitiviti yang tinggi terhadap sedara seIslam mereka. Tapi di mana hati awak, orang2 yang dah dewasa????

Harapan yang tinggi, pihak 'berkuasa', tak perlulah lagi hanya setakat 'see' n dok bincang tak abis2.. sebaliknya bertindaklah dengan cara yang lebih proaktif! Kalau dok bincang, mengecam, mengutuk, sejak 20 hari yang lepas, kini sudah hampir 4000 lebih cedera, dan 1000 lebih terkorban, tak mustahil jika 'usaha' yang sama diambil, akan bertambahlah bilangan syuhada', makin banyaklah jasad yang bermandikan berdarah, makin membekulah mereka yang beratapkan langit dan tertilamkan bumi, makin sayulah suara merintih menahan sakit dan menjerit meminta belas kasihan 'sanak saudara jiran tetangga' yang masih lagi 'membisu dan kaku'..

No comments:

Uhibbu Hazihi Suar Hubban Syadidan