Sunday, June 6, 2010

Panggilan Suara Jihad

Assalamu'alaikum.....

Alhamdulillah... setelah sekian lama baru kini dapat ku sign in & berpeluang utk update blog ini.. huhu... Sedikit pesanan ringkas, panggilan suara jihad untuk hati yang lembut, sensitif, mengambil berat perihal umat Islam dan mencintai mereka sebagaimana mengasihi diri kita sendiri..

1- Mari sama2 gerakkan lidah & hati untuk membaca qunut Nazilah dan mendoakan kehancuran Israel laknatullah  yang telah berzaman melakukan kezaliman di luar batasan.. & semoga saudara seaqidah kita di Palestin khususnya diberi lagi kekuatan, ketabahan & kesabaran yang tinggi selain dikuatkan semangat jihad yang lebih kuat dari saat ini bagi mempertahankan Islam, aqidah & tanahair tercinta. Khaibar2 Ya Yahuud!! Jaisy Muhammad saufa ya'uud!!

2- Let's pray for our brothers yang berjuang berani mati dan bersedia utk syahid bagi menghantar bantuan ke Gaza. Moga mereka dapat sampaikan bantuan dengan selamat & dipermudahkan olehNya.

3- Jom giatkan lagi kempen boikot barangan Israel!!

4- Sebarkan maklumat & titipkan kesedaran kepada kaum keluarga & sahabat handai kita mengenai apa yang berlaku terhadap umat Islam & apa yang patut kita perbuat sebagai Muslimin yang beriman.




Rabbi Yassir wa la Tu'assir!!

* Jika diberi ruang & peluang, pasti ku ingin bersama mereka yang berjihad dengan 'tangan' & takkan kembali sebelum menemui syahid pengakhiran idaman!

5 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum, saya ingin mengundang cik puan ke;

Kelas Kongsi-kongsi: Strategi Sarang Penulis (INDONESIA)

Ada satu fenomena yang berlaku di Indonesia, setiap kali selepas beberapa hari timbul satu-satu isu, pasti muncul beberapa buah buku yang diterbitkan bagi membincangkan isu tersebut.

Contohnya,pasaran di Indonesia bisa ditebak oleh penerbit (entah bagaimana), bahawa awal Mac 2009, kesedaran terhadap dosa-dosa dan alam kematian bakal mendapat perhatian. Oleh itu, sebelum April 2009, tiga buah buku berkaitannya mulai masuk dalam pasaran.

Ada lain kes, diterbitkan pula oleh penerbit berlainan. Bagai dipakat-pakat pula. Contoh judul (sekadar 'bunyi' lebih kurang begini), Azab dan Nikmat di Alam Kubur, 70 Dosa-dosa Besar, Senyum Sang Penjawab Salam Izrail, Kubur Gelap Kubur Terang, dan banyak lagi.

Begitulah industri buku di Indonesia, tidak pernah duduk diam. Penulis dan penerbit amat memberi kesan mencengkam terhadap trend yang sedang berlangsung. Atau lebih hebat lagi, penerbit dan penulis jua yang berkuasa mengawal trend itu.

Persoalannya, bagaimana penulis membuat kajian dan menulis secara pantas tangkas? Lebih mengejutkan, buku-buku itu menjadi laris di pasaran dan hangat dibincangkan pula di kedai-kedai kopi.

Sepanjang berkawan-kawan dengan rakan penerbit di Indonesia awal tahun lalu, saya akhirnya mendapat jawapan kepada rahsia itu. Kuncinya, jika boleh dinamakan sebagai Strategi Sarang Penulis, iaitu sekumpulan penulis berkelompok yang bersiap siaga dengan akses pustaka dan kemahiran mencari dan menulis semula (adaptasi) maklumat. Setelah mereka menerima signal daripada penerbit akan kehadiran trend baru, maka bertebaranlah mereka menyiapkan sesebuah judul yang direncanakan.


• Bagaimana langkah demi langkah membaca trend?
• Bagaimana mencipta judul semasa membaca trend?
• Bagaimana mengurus penulisan dalam pasukan Sarang Penulis?
• Paling penting, KENAPA mesti menulis beramai-ramai?


KKK Oktober: Strategi Sarang Penulis (INDONESIA)


• 10 Oktober 2010 (Ahad).
• 9 pagi - 12 tengah hari.
• Tempat duduk: 20 orang SAHAJA.
• Yuran: Percuma.
• Lokasi: Kelas Kongsi-kongsi, Mazni Irfan Publication, Larkin JB (di belakang Mutiara Motors, sebelah Mahkamah Majistret).

Mohon smskan nama, e-mel dan no telefon untuk pendaftaran kepada:
Tuan Mazni Al-Irfan Jani
0102265356
atau
Maslina Ngadiman
0127290119

p/s: Seterusnya, KKK November: Dinding Kebodohan dalam Penulisan (JEPUN).

Anonymous said...

Hey would you mind letting me know which
web host you're using? I've loaded your blog in 3 completely
different internet browsers and I must say this blog
loads a lot quicker then most. Can you suggest a good hosting provider at a reasonable price?

Thanks a lot, I appreciate it!

My web-site ... My Site

Unknown said...

Nice Post,Keep Updating Like This.


Download Game Hacker

peter parker said...

download appvn apk for android
download appvn app
download appvn apk for android
3ds emulator nintendo
download appvn app

Unknown said...

Oscars
Oscars 2018
Oscars 2018 Live
Watch Oscars 2018
Oscars 2018 Live Stream
90th Academy Awards
Oscars awards

Uhibbu Hazihi Suar Hubban Syadidan