Monday, October 8, 2007

Selamat Datang Si Kecil Ramadhan...

Alhamdulillah... tepat jam 11.49pm malam 25 Ramadhan ana dapat anak sedara baru!!! Perempuan, berat 2.3kg je.. dan untuk pengetahuan ana lah yang temankan kakak ana sepanjang berada di bilik bersalin sampailah baby keluar dan ana jugak yang tolong azan dan iqamatkan baby tu..seronok sangat tak terkata..nak tau ke kisah lanjut?? nanti ana citekan, tp next time laa..

Ni la first time ana tengok saat2 kelahiran dengan mata kepala sendiri.. menitis air mata kesyukuran dan keinsafan sewaktu sekujur jasad berjaya dikeluarkan dari perut ibu yang mengandung.. dan kini melahirkan dengan sepenuh tenaga dan bertarung dengan kesakitan yang amat sangat.. pipi sang ibu ku cium dengan penuh syahdu.. Ya Allah, beginikah derita ibuku sewaktu melahirkan ku 23 tahun yang lalu..??? Maha Suci Allah menjadikan manusia kudrat sebegini rupa, namun tetap bersabar dan mengharap kelahiran seterusnya...

Dugaan demi dugaan sentiasa melanda setiap insan.. tengah kakak ana sarat nak bersalin, abang ipar pula dijangkiti demam campak.. So ana dipanggil untuk menemani kakak, sebab abang ipar tak dibenarkan untuk masuk ke labour room.. then automatik ana jugalah pengganti tugas si ayah untuk azan dan iqamatkan si kecil.. Namun satu lagi masalah timbul, si kecil ini tak boleh dekat dengan si ayah, risiko sangat tinggi, ini sekaligus bermaksud tak boleh satu rumah dan satu kereta..

Fuhh..macamane ni.. Mujur emak di kampung sudah pun bersiap sedia untuk datang dengan abang ke Bangi tepat kul 1am untuk mengambil kakak dan si kecil pulang ke Johor.. alhamdulillah, semuanya selamat.. ops, lum lagi rupanya.. camna raya nanti yek... hmm..bersabarlah abag iparku, mungkin ada hikmah beraya asing2 ni.. membuahkan kerinduan dan menyuburkan kasih sayang yang berpanjangan.. insyaALLAH.. :)

No comments:

Uhibbu Hazihi Suar Hubban Syadidan