Monday, January 4, 2010

"Nape Bagi Tazkirah? "

Malam tadi I sent sms for all my friends.. yg ckgu2, I wish slamat mengajar for them with hadis pilihan, yg lain2 just bagi msg tazkirah utk muhasabah diri. Antara ramai2 yg reply balik, cuma ada sorang je yang bg respon: nape bg tazkirah malam2 buta ni? Akk ada buat silap kat wardah ke?

Huhu.. awatnye dia pikir cmtu plak.. huhu.. takpelah, mungkin bagi dia waktu kul 11 malam tu tak sesuai kot bg tazkirah, ke dia tak biasa terima msg tazkirah ke, ataupun me myself nampak mcm syadid sgt ke bg dia.. huhu.. pasni kene jd lebih peramah lagi ke ek.. ke kene lagi gila2 sikit.. huhu.. tak sesuai wat kat tpt kerja.. n tak reti nak wat kat orang yang tak close sgt.. huhu..

Sebenarnya tazkirah adalah peringatan.. tak kiralah dalam bentuk sepotong hadis ke, ayat Al Quran ke, kata2 ke.. dan sebagai Muslim, kita dituntut utk saling ingat mengingati antara satu sama lain, sebab manusia ni memang pelupa dan perlu diingatkan sentiasa untuk menjadi orang yang lebih baik, dan selalunya dalam bentuk umum.. bukan bermaksud kalau tajuk yg diberi tu berkaitan dgn amanah, oo mesti audience tu semua tak amanah kan.. tidak, itu adalah tanggapan yang silap..

Sekian untuk kali ini. Maaf, tak dapat nak bicara lebih lanjut, tambah lagi orang yang bercakap ni bukanlah orang yang hebat, cuma belajar di sekolah kecik je, tak sampai pun ke oversea, famili background pun semua biasa2 je, bukan di kalangan ustaz, atau tokoh agama atau orang2 yang hebat..

Hmm.. so sorry, really can't continue my words.. it get stuck.

K, salam.


(need to be uzlah & a low profile person for the time being because of my personal reason)

1 comment:

Unknown said...

wardah, terima kasih ya bg sms tu, sori tak reply, xde krdt :p

Uhibbu Hazihi Suar Hubban Syadidan